Mire valók a rostok?

A magas rost előnyös a fogyásban

Tények fogyás és candida tünetek tévhitek a rostfogyasztásról Szerző: WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember Az egyik alapvető táplálkozási tanács, amelyet a szakemberek adnak, hogy fogyasszunk minél több rostot, hiszen az jótékony hatással van a szervezetünkre, a tápcsatornánkra.

a magas rost előnyös a fogyásban

A túl kevés rostfogyasztás káros - ezt már számtalan vizsgálat bizonyította. Magas a rosttartalma a zöldségeknek, a gyümölcsöknek, a hüvelyeseknek, a teljes kiőrlésű gabonaipari termékeknek, és az olajos magvaknak.

Létezik néhány tévhit, amelyet nem árt eloszlatni a köztudatban, és megerősíteni a rostok jótékony hatásait.

a magas rost előnyös a fogyásban

A rostok tulajdonképpen szénhidrátok, ezért kerülöm a fogyasztásukat, mert nem szeretnék hízni — tévhit A rostok a szénhidrátok családjába tartozó vegyületek például cellulóz, pektin, ligninde nem szívódnak fel, csupán megkötik a felesleges salakanyagokat, a méreganyagokat, és így azok kiürülnek a szervezetünkből. Ezekből a vegyületekből nem állítunk elő energiát, vagyis nem szolgálnak számunkra kalóriával.

a magas rost előnyös a fogyásban

Épp ellenkezőleg, magas vízmegkötő képességük révén telítik a bélrendszerünket, ezáltal csökken az éhségérzet, kevesebb mennyiségű ételt fogunk elfogyasztani, hatékony támaszunk fogyókúrás diéta idején. Hirdetés Egészségtelen, ha túl sok bélgáz termelődik, ezért próbálok minél kevesebb zöldséget enni — tévhit Ha mindössze emiatt nem fogyasztunk elegendő mennyiségű zöldséget, akkor többet ártunk az egészségünknek, mint használunk.

A vastagbélben élő jótékony baktériumok egész hadserege áll az egészségünk védelmében, de számukra is szükség van táplálékra ahhoz, hogy megfelelően ellássák védőmechanizmusukat. Ezek a baktériumok a vízben oldható rostokat lebontják, és hasznosítják azért, hogy továbbra is képesek legyenek működni.

a magas rost előnyös a fogyásban

Ennek a bontási folyamatnak a melléktermékeként gázok képződnek, amelyek távoznak a végbélen keresztül. Ez a folyamat általában az egészséges bélműködés jele — segítsük tehát ezeket a mikroorganizmusokat megfelelő mennyiségű rost fogyasztásával.

A rostok szerepe az étrendben Az élelmi diétás rostok a táplálékban lévő emészthetetlen, összetett szénhidrátok, más néven poliszacharidok.

Élelmi rostokszerepe a cukorbeteg étrendben

Létfontosságú szerepet töltenek be az emésztésben. Magas rosttartalmú étrenddel segítjük a szervezetünket, és kisebb a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának a kockázata is.

  1. Fogyhatok króm-pikolináttal
  2. Trisha rae stahl fogyás
  3. Hatályos:

Ugyanez a helyzet a vércukorral is, gátolják a cukrok felszívódását a véráramba, ezért cukorbetegség esetén szintén tanácsos a sok rosttartalmú étel fogyasztása. Nagy mennyiségű rostot eszek azért, hogy egészséges legyek — tévhit Sajnos, mint mindig, a jóból is megárt a sok.

A túlságosan nagy mennyiségű több mint 60 gramm rost fogyasztása — hasonlóan a túl kevéshez — sincs jótékony hatással a szervezetünkre.

a magas rost előnyös a fogyásban

Emésztési problémákat okozhat, többek között haspuffadás, hasmenés jelentkezhet. A nagy mennyiségű széklettel fontos tápanyagok is távoznak az emésztőrendszerünkből, mint például a a magas rost előnyös a fogyásban oldódó vitaminok, a kalcium, a vas, és más ásványi anyagok.

Hogyan segíthetnek a rostok a fogyásban?

Egészséges emberek számára ajánlott mennyiség rostokból gramm naponta, mellette tanácsos sok folyadékot is fogyasztani. Nemcsak a zöldségek és gyümölcsök, hanem a teljes kiőrlésű, magvas, rozsos, barna kenyerek, a búzakorpa, a zab, a köles, és a hüvelyesek is megfelelő forrásai a rostoknak.

Igyekezzünk ezeket változatosan az étrendünkbe illeszteni, hiszen így megfelelő arányban viszünk be vízben oldódó és oldhatatlan rostokat egyaránt. Forrás: WEBBeteg.