Ezért hízol, ha nem alszol – alvás és fogyókúra kapcsolata.

Az alváshiány miatt fogyhat, Alvás és hízás: hogyan függ össze? - EgészségKalauz

Kapcsolódó cikkek

Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! Édesanyaként, főleg amíg még pici a gyerekek, az egyik legkritikusabb pont a mindennapokban az alvás. A babák és a kisgyerekek sokszor felébrednek éjszaka és ilyenkor ébresztik az anyukájukat is. Nem véletlen, hogy a kisgyerekes szülők többsége gyakran nem tudja magát rendesen kipihenni, reggel nyúzottan ébrednek és kialvatlanok. Ez az állapot pedig sajnos napról napra fokozódik.

Itt kell megemlítenünk, hogy az alváshiány mennyire nem barátja a fogyásnak!

Mindenki tudja, hogy a rendszeres edzés és a megfelelő táplálkozás mellett, a kellő mennyiségű minőségi pihenés is elengedhetetlen része annak, hogy mind testileg, mind pszichikailag egészségesek tudjunk maradni. Mégis — hála a manapság széles körben elterjedt és szinte már-már elvárt rohanó huszonegyedik századi életmódnak, a legtöbb ember nem alszik eleget, ami miatt számos negatív folyamat indulhat el a testünkben: 1. Növekszik a glükóz intolerancia, mivel az erősebben terhelt idegrendszer folyamatosan stimulálja a hasnyálmirigy inzulintermelését. Ez hosszútávon IR kialakulásához is vezethet. Elhízás: Mivel a növekedési hormont a szervezet a mélyalvás periódusában termeli, annak hiánya vagy hosszú távon tartósan és rendszeresen lerövidült időszakai csökkentik ezt a létfontosságú hormont.

Az alvás valóban hatással lehet a fogyásra? Igen, ez bizony így van! Ha nem alszod ki magad rendesen, akkor előfordulhat, hogy nem fogsz tudni fogyni, de még akár az is, hogy a súlyod gyarapodni fog. Miért történhet meg mindez? A kialvatlanság negatív hatással van az anyagcsere működésére, jelentősen lelassítja azt.

Anyagcsere, étvágy és alvás

A kutatók szerint a jelenség hátterében a homeosztázis, vagyis a szervezet belső egyensúlyának fenntartásáért felelős folyamatok állnak. Ha rövidebb ideig kevesebbet alszol, akkor értelemszerűen többet vagy ébren, ezért a szervezeted először elkezd spórolni a kalóriafelhasználással, hogy a normál működést fenn tudja tartani.

Magyarul raktározni, tartalékolni kezd, hogy ébren tudj maradni és emellett még éhséggel is reagál, hogy 4d karcsúsító, több kalóriára van szüksége, hogy dolgozni tudjon.

az alváshiány miatt fogyhat

Az alváshiány pedig  felpörgeti az éhségérzetért felelős hormonokat, egyúttal lassítja azoknak a hormonoknak a működését, amelyek a teltségérzetért felelősek. Nem véletlen, hogy amikor a kialvatlanság miatt fáradt az ember, akkor nem ritkán éhes is és nem zöldséget szeretne rágcsálni, az alváshiány miatt fogyhat magasabb kalóriatartalmú, gyorsan energiát adó szénhidrátokra vágyik.

Társadalmi jetleg és az alváshiány: Horváth Ágnes at TEDxDanubia 2014

Szóval, ha nem alszol eleget, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy hízni kezdesz, vagy legalábbis stagnál majd a testsúlyod. A diéta időszakában pedig a hízás vagy akár a stagnálás is felfogható vereségként, amire az egyetlen gyógyír valami csokis és tejszínhabos.

Kutatások igazolják Számtalan kutatás és vizsgálat foglalkozott már az alvás és fogyás kapcsolatával. Sőt, már egyetlen éjszakányi alvásmegvonás is rontja az inzulinérzékenységet!

Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra, ráadásul nehezebben is tudnak fogyni, derült ki a Columbia Egyetem kutatásából. Ha a fogyás vagy az alakformálás a célod, a minőségi alvás ugyanolyan fontos, mint a kemény, izzasztó edzések. A következő 6 nyomós érv elolvasása után te is biztosan hamarabb elalszol az éjszákba nyúló sorozatnézés helyett, vagy épp kora reggel adsz még magadnak egy kis időt a pihenésre, mielőtt sorra vennéd a munkahelyi teendőket. Leszámol az éjszakai nassolással Minél tovább vagy ébrenannál valószínűbb, hogy annyi kalóriát veszel magadhoz, amennyire valójában nincs is szükséged. Mindez heti 1 kg hízást is eredményezhet, állítják a Pennsylvania Egyetem kutatói.

Érdemes tudni: ha nem alszod ki magad, akkor emelkedik a kortizol-szinted is, ami a stresszhormon. Ha ez a nap végén magas, akkor bizony alvási nehézségeket és álmatlanságot is okozhat — tehát hiába fekszel le időben, nem biztos, hogy el fogsz tudni aludni, viszont idővel éhes leszel, mert energiára szükséged van.

az alváshiány miatt fogyhat

Ez bizony egy ördögi kör. Az alvás tehát nagy hatással zsírvesztés kelkáposzta turmix a fogyásra éppúgy, mint életünk szinte minden területére A kialvatlanság esetében minden mindennel összefügg Sok anyuka éli úgy a napjait, hogy igyekszik mindent tökéletesen csinálni, a gyerekekkel foglalkozni, a háztartást vezetni és miközben mindenre odafigyel, önmagára már nem jut ideje.

Hogy nyugodtan tudjon lefeküdni, mindennek készen kell lenni, azonban mire az összes teendőjével elkészül már annyira fáradt és feszült, hogy vagy túl keveset alszik, vagy az alvás nem pihentető számára. Miközben persze arra vágyik, hogy végre egyszer rendesen kialhassa magát.

További cikkeink a témában

Ez teljesen érthető, hiszen alváshiányosan nagyon nehéz koncentrálni és mindent megcsinálni, fogyni pedig még nehezebb. A sikertelenség pedig egyenes út lehet az elkeseredéshez és a hízáshoz egyaránt. Az alvásminőség romlása már azelőtt megkezdődik, hogy egy anya életet adna a gyermekének: nagy pocakkal aludni igencsak kényelmetlen, és ott az állandó nyomás, ami a hólyagra nehezedik, ami miatt sűrűn kell még éjjel is a mosdóba menni.

A szülés után pedig óránként kelni kell a picihez, etetni, ringatni. Ez testileg és lelkileg egyaránt fárasztó munka. Azt viszont soha ne felejtsd el, hogy nem te csinálod rosszul. A legtöbb édesanya átmegy ezen az időszakon. A Gyerünk, anyukám közösségének tagjai sem kivételek, sokan fogyni végleg közülük a mai napig is alváshiánnyal.

Viszont egy kis mozgás ebben is nagy segítségedre lehet. Hogy mennyit alszanak ezek az anyukák átlagosan éjjelente? Ők viszonylag szerencsések, hiszen az alvásuk hatása a fogyásra inkább jó, mint rossz. Tippek, hogy sikeres legyen a fogyás: Ha teheted, dőlj le napközben, amikor a babád is alszik. Ha nem is mindennap, de heti alkalommal engedd meg magadnak, hogy ebéd után te is pihenj egy kicsit.

Fogyni szeretne?

A kialvatlanság hatása miatt te is szénhidrátra vágysz, de próbálj meg óvakodni a cukros ételektől. Igyekezz fehérjében gazdagon étkezni, hogy laktasson, nasinak pedig rágcsálj olajos magvakat, naponta egy maréknyi belefér!

  • Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon.
  • Az alváshiány 6 legelőnytelenebb hatása a fejlődésedre | Peak girl
  • Felsőtest fogyás rutin
  • Sokan gondolják, hogy a kevés, nem kellően pihentető alvás, a stresszes életmód súlyvesztéshez vezet, ám valójában ennek épp az ellenkezője igaz.
  • Most megtudhatod, miért hizlal az alváshiány | Well&fit
  • Skizofrénia zsírégető
  • 6 ok, amiért az alvás fogyaszt | Well&fit

Itt fontos viszont megjegyezni, hogy a szoptatás időszakában kiütést okozhat a babánál, ezért kezdetben csak pár szemmel próbálkozz! Kávé csak mértékkel! Reggel és kora délután az alváshiány miatt fogyhat egy bögre kávé, de ne ezen élj!

az alváshiány miatt fogyhat

Igyál sok folyadékot, főleg vizet, esetleg cukrozatlan teát. A mozgás feltölt energiával, ha heti 3-szor megpróbálsz egy kicsit mozogni, jobban fogod magad érezni, jobban fogsz tudni aludni, és még a fogyás beindításában is segít majd.

Fontos tudni tehát, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű az alváshiány miatt fogyhat nélkül nincs sikeres fogyókúra, de egy kis odafigyeléssel, helyes táplálkozással és testmozgással biztosan el fogod érni a célod! Tetszett a cikk? Oszd meg! Atomoxetin-hidroklorid fogyás blog cikkek Az egészséges testfelépítés A rendszeres edzésre, testmozgásra felnőtt korban a három leggyakoribb motiváló erő az egészségmegőrzés, a fitt testalkat elérése, és a lelki feltöltődés.

A három egymással gyakran összefonódik: a legtöbbünknél, akik az otthonunkban tornamatracot ragadunk vagy futni indulunk, valószínűleg mindhárom motiváció munkál valamilyen mértékben.

Peak GYM edzőtermek

Ebben a cikkben azt szeretném egy kicsit körüljárni, hogy a fitt alaknak mennyi köze van az egészséghez, engedjük-e, hogy a mérleg mondja meg kik vagyunk, illetve, hogy mire érdemes odafigyelnie annak, aki tudatosan ez egészsége védelméért is tornázik. Motiváció Találd meg a motivációd újra! Az elmúlt lassan egy év nagyon nehéz volt minden ember számára, ez pedig kihatással van a sporttal kapcsolatos motivációra is.

Van, aki elhagyta magát, van, aki a mozgásba kapaszkodott ebben az időszakban, de az biztos, hogy a motivációra nagyobb szükség van, mint valaha!

Alvás és hízás:van összefüggés?

Divat lett a mozgás terhesen — és ez jó! Az utóbbi néhány évtizedben egy rendkívül üdvözlendő fordulat alakult ki világszerte a várandós anyukák részére történő tanácsadásban. Bár a környezetünk egy része talán továbbra is ki fog tartani a "Te most kettő helyett egyél! Kövess minket Copyright - Gyerünk Anyukám - verzió: Kérjük frissítsd!

Frissítem az oldalt!