Jó fogyás otthon, Gyűjtsön erőt!

Fartlek a zsírvesztésért

A HIIT edzést már többször megemlítettem korábbi írásaimban, de csak úgy szőr mentén és sosem bonyolódtam bele igazán. Pedig egy igazán egyszerűnek tűnő és hatékony edzésmódszerről van szó. Nézzük meg hát, hogy mi is ez és mire és kinek jó ez és mire érdemes odafigyelni: A HIIT, mint általában minden menő kifejezés itt is az angol közvetlen átvételét jelenti, azaz a High Intensity Interval Training-ét.

Magyarul elég bénán hangzana a nagy intenzitású intervallum edzés, különösen pedig a 47 és nem tud fogyni. Mint a neve is mutatja a HIIT egy az intervallum edzések közül.

jó fogyókúrás célok példái eco slim puntos de venta

Ide tartozik a fartlek, az intervallum, a Tabata, Gibala, és még jó néhány fajta edzésmódszer. Lényegük minden esetben az, hogy egy rövid intenzív szakaszt egy másik, általában hosszabb pihenő szakasz követ. A különböző fajtáit jellemzően az intenzitás mértéke és az intervallumok hossza határozza meg. Míg a Tabata esetében fix időtartamok vannak, azaz 20 másodperc intenzív munka, majd 10 másodperc pihenő, összesen nyolcszor, azaz 4 percen keresztül, addig a HIIT edzés esetében egyetlen fix pont van, mégpedig, hogy az intenzív szakaszban a pulzusnak el kell érnie a maximális értéket, azaz leegyszerűsített számítás szerint életkor értéket.

Viszont az, hogy ezt milyen módszerrel éred el, meddig tartod fenn és mennyit pihensz utána, az rád van bízva.

Main article: Fartlek Fartlek training, developed in Sweden, incorporates aspects of interval training with regular distance running. The name means 'speed play', and consists of distance running with "bursts of harder running at more irregular points, lengths and speeds compared with interval training". To add challenge to the workout, each of these sprints may start at predetermined time intervals - e. The time interval is intended to provide just enough recovery time. A runner will use this method of training mainly to add speed to their race and give them a finishing kick.

Persze nem teljesen szabadon választott foglalkozás ez, mert oda kell figyelni néhány dologra. A pulzusszámot már írtam. Egyszerűnek hangzik, de nagyon nem az. Az egész módszer eredményessége ezen áll, vagy bukik.

Viszont másodperc alatt feltúrni a pulzust az nem is annyira könnyű. Tényleg a maxot kell adni, fartlek a zsírvesztésért az sprint, tekerés, ugrálás, vagy bármilyen tevékenység, azt maximális erőbedobással kell végezni. Ami a csövön kifér. Különben nem lesz meg a pulzus. Tehát a legfontosabb, hogy a pulzusszám meglegyen. A második tényező az intenzív, azaz a munkaszakasz hossza. Ez már nincs megkötve.

fogyhat 2 hónap alatt 54 és nem tud fogyni

Jellemzően másodperc szokott lenni. Ahogy fejlődsz, úgy érdemes növelni. Ez is inkább az előző pont függvénye, azaz olyan időtartamot kell választani, ami alatt el tudod érni fartlek a zsírvesztésért szükséges pulzus számot, viszont fenn is tudod tartani végig. A teljesen kezdők másodperctől indulhatnak, de a nagyon profiknak sem érdemes 1 perc fölé menni. A harmadik, leglazább tényező, a pihenő szakasz. A kezdők számára nem is érdemes előírni.

Hatékony zsírégetés futással – Fogyás és futóteljesítmény növelés

Sokkal fontosabb, hogy a pulzusszám visszatérjen a kiinduló érték közelébe. Lehet, hogy az első kör után ehhez elég lesz fél perc, míg a tízedik után már akár két perc is kellhet hozzá.

férje azt akarja, hogy a feleség fogyjon legjobb esti fogyás

Sokkal fontosabb, hogy a pulzusszám visszatérjen a normális szintre, minthogy fix időintervallumot tartsunk. Később majd az intenzitás fokozásához persze lehet rövidíteni ezt, sőt akár meg is fordulhat a két intervallum hossza. A negyedik összetevő pedig nem más, mint a gyakorlat maga.

Itt elméletileg bármi szóba jöhet, de a valóságban azért van néhány technikai korlát. Akkor jó egy mozgásforma a HIIT edzésre, ha meg tudja emelni a pulzust gyorsan és fenn is lehet tartani vele a szükséges időtartamra. Praktikus, ha ugyanazt a mozgásformát használjuk a pihenő és a munka intervallumra is, tehát arra is alkalmasnak kell lennie, hogy lassan és könnyedén végezve vissza tudjon lassulni a pulzusunk.

Ugyanakkor csak a pulzus megemelése a szempont, fartlek a zsírvesztésért akarunk mikrosérüléseket létrehozni, nem érdekel minket a hipertrófia, a fehérjeszintézis és a metabolikus stressz sem. A HIIT lényege, hogy perc alatt letudjuk és utána ne kelljen az izomzatnak napokig regenerálódnia. A fartlek a zsírvesztésért megválasztott gyakorlatokkal, akár heti edzést is kényelmesen el lehet végezni.

amikor a test zsíréget eco vékony emagrece

A filozófia a HIIT mögött az, hogy a hirtelen, nagymértékű energiaigényt a szervezet nem tudja az ATP raktáraiból megoldani, viszont ennek következményeként az edzés után még órákkal is próbálja visszaállítani az általunk szétbarmolt egyensúlyt. Ez persze nem csak az EPOC rövidítés alatt megbújó oxigénhiányt jelenti, hanem ennél sokkal több dolgot, azt ADP visszaalakítását, a tejsav eltüntetését, a tápanyagok pótlását, a sérülések kijavítását.

Ezek pedig energiát igényelnek. Ahhoz pedig testzsírt fog nyugalmi fartlek a zsírvesztésért felhasználni. Ha nem is sokat, de lassan és folyamatosan. Ráadásul, ha fogyjon olasz módon másnap elvégzel egy rendes HIIT edzést, akkor gyakorlatilag az egész nyugalmi állapotodban fenn fog maradni a zsírégetés valamilyen szinten. A fenti szempontok alapján a legjobb gyakorlatok a saját testsúlyos gyakorlatok.

A súlyzós gyakorlatokkal az a baj, hogy igen megterhelőek és viszonylag nehezen emelik meg a pulzust, ha viszont megemelték, akkor gyorsan el is fáradunk benne. Legjobbak a sprintek, ugrások, evezések, tekerések. Én a következő 5 HIIT edzést szoktam variálni: 1.

  1. Fő görbék hasi zsírégető (1 üveg)
  2. Tanácsok Sportok témában – Decathlon Blog

Evezés Evező gépen kis ellenállás mellett 30 mp intenzív evezés, majd 1 perc pihenő szakasz alatt lassú csapásszámmal. Boksz 30 mp bokszzsák püfölés, majd 1 perc pihenő.

Navigation menu

A pihenő alatt nem szabad leülni, mozogni kell folyamatosan. A püfölést azért is hívtam így, mert a többségünk nem profi bokszoló, így nem lesznek ezek szabályos ütések, ráadásul nem is szabad túl nagy erőt belevinni, mert nem az a lényeg, hanem a sebesség, hogy a pulzus felszaladjon. Az ütéseket ki lehet egészíteni rúgásokkal is természetesen. Bepattanok a kocsiba és 3 perc autózás után fenn vagyok a hegyen. Elég távol a világtól, hogy ki lehessen kapcsolni.

Rövid bemelegítés után futok felfelé villanyoszlopnyi távolságot ~ méter.

Szerző: Őry István Lássuk be, a versenyek és a szabadságérzet mellett azért is szeretünk futni, mert a zsírégetés, fogyás egyik leghatékonyabb módja. Bár én azért is szeretek futni, mert jól áll rajtam a cicanadrág. Ebben a bejegyzésben, videóban a futás segítségével történő fogyásról fogok részletesen írni, beszélni, hogyan tudod maximumra járatni a zsírégetést futással, és hogyan tudod növelni a futóteljesítményed a zsíranyagcseréd fejlesztésével. Ráadásul van egy duplacsavar is ebben a zsíros történetben, szóval mindenképp olvasd végig a bejegyzést, mert ez a duplacsavar rejti a kulcsot az összkép megértéséhez.

Az első kettőt még óvatosabban, de aztán ami a csövön kifér. Ez tényleg megterhelő tud lenni, ezért a sima vissza-séta rövid lenne.

fogyhat 2 hónap alatt excel vékony zsírégető

Ilyenkor vagy kerülő úton kell visszasétálni, vagy én tovább sétálok még felfelé egy oszlopnyi távolságot, mielőtt visszafordulok, vagy akár fenn és lent is hozzáadok egy-egy plusz távolságot a sétához. Farmer séta lépcsőn Mivel a lépcsőházunk otthon alkalmatlan a fel-le rohangálásra rövid és túl szűkígy marad a séta. Az viszont túl könnyű lenne, ezért fogok a kezembe egy-egy 20 kilós tárcsát és azzal megyek felfelé tempósan.

INTERMEDIATE Fartlek Run - Treadmill Follow Along! #IBXRunning

A padlásig nagyjából 30 mp. Ebben az a jó, hogy gyakorlatilag bármikor perc alatt le lehet vele zavarni egy tökéletes edzést. Mivel elkezdtem felkészülni a nyári Szenior OB-ra, így muszáj vagyok pályán is futni résztávokat. Akkor viszont már miért ne legyen ez is HIIT.

Azok között pedig a pihenő séta, vagy kocogás. A múlt héten például sprint — méter kocogás volt nyolcszor. Előtte vissza sétával. Ma pedig bár mire ez a cikk élesedik, addigra már ez is múlt hét leszméterek ra vagy ra kiegészítve sétával.

KalóriaBázis Fórum

Főleg, hogy előtte lesz egy hát-kar edzés is. És, hogy mire jó a HIIT? Hiszen ez se nem rendes kardió, se nem erőnléti edzés.

megmagyarázhatatlan fogyásváltozás a bélszokásokban x sebesség zsírégető

Viszont időegységre fartlek a zsírvesztésért a legjobb zsírégető edzés. Hiába lehet a súlyzós edzéssel több zsírt elégetni egy edzéssel és annak utóhatásával, az akkor is perc edzést jelent, és heti alkalomnál fartlek a zsírvesztésért nem lehet belőle a regeneráció miatt elvégezni.

Interval training - Wikipedia

Ugyanakkor a HIIT a maga percével majdnem ugyanezt tudja, de akár minden nap és naponta többször is végezhető. Igazából nincs is felső határa, csak értelme nincs nap edzést végezni belőle heti hétszer, mert az után égető hatást nem tudjuk kihasználni.

  • Eco slim hol tudok vásárolni
  • Vital magazin június by Business Publishing Services Kft. - Issuu
  • Értékelje a fogyás különböző megközelítéseit
  • FUTÓ bolondok - Index Fórum
  • Kis Csiki, idekukkolj.
  • Innamore test karcsú 40

A legoptimálisabb minden másnap végezni, de ha sietni akarunk a fogyással, akkor lehet minden nap is. Vagy akár 15 perces rövidekből heti hatszor napi kettőt. De ehhez már megszállottnak kell lenni, vagy időmilliomosnak. Azonban a minden másnapos gyakoriság és a heti 12 alkalom hatékonysága és eredménye között nem lesz szeres különbség.

A misztikusnak tűnő tempófutásokról

Tehát ha mondjuk a diéta mellett heti fél kiló mínuszt tud produkálni a minden másnapos gyakorisággal, akkor a heti 12 alkalommal se lesz a mínusz nagyon 1 kilónál több. Ha a gyors fogyás a cél, akkor nem az edzések intenzitását és gyakoriságát kell a maximumra tolni, hanem diétát kell keményebbre venni.

  • Fogyás diszpepszia
  • Zsírégető kardió edzés. Otthoni zsírégető kardió program
  • Karcsúsító fehér felső
  • Fogyj futással, de előbb ismerd meg a zsírégető zónádat! | Peak girl
  • Bemutatóterem: Budapest, Gábor László utca 5.
  • Fogyás agydaganatok

Tehát HIIT-re fel, minimális kreativitással is a legváltozatosabb és legszórakoztatóbb edzésforma ez!