Makrótápanyagok számítása és szerepe a diétában. Kalóriák makro módra! | Peak girl

Makrók fogyás női mezomorf, Makrotápanyagok

Balogh Tamás    Dave hasonlatánál maradva nem lehet a házépítést az első emelettel kezdeni. A trilógia második részéhez érkeztünk tehát, és mint ígértem, makrók fogyás női mezomorf hangsúly a kalóriaszámításon és a különböző testalkatokon lesz. Reményeim szerint a cikk végére már mindenki részletesen, személyre szabottan a saját életviteléhez igazodva, tudja majd kiszámolni hány kalóriára lesz szüksége ahhoz, hogy fogyni, izmot növelni, vagy egyszerűen csak tartani tudja a súlyát, őrizni az alakját.

Nem lesz egyszerű, de igyekszem érthetően fogalmazni. A szénhidrátok és a fehérjék grammonként 4 kcal-t, a zsírok 9 kcal-t tartalmaznak.

Az alkohol ugyan nem fő tápanyag — bár erről egészen máshogy vélekedtek az USA as éveiben —, de nem árt tudni, hogy 1 g alkohol 7 kcal energia. Kalóriaszámítás Kalóriaszámításnál tisztában kell lennünk pár alapfogalommal. Napi kalóriaigény, alapanyagcsere, thermogenezis. Az a baj, hogy úgy érzem magam, mint egy kurva biológiaórán. Hideg számítások, unalmas fogalmak, de basszus, ezekkel tisztában kell lenni, különben mehetünk vissza a balettba ugrálni.

Napi kalóriaigény: a szervezetünk napi energiafelhasználása három folyamat összetételéből áll. Magyarul ahhoz, hogy a szervezetünk működjön, azaz elvégezze az életfunkcióit, energiára van szüksége, amit a szénhidrát-fehérje-zsír szentháromságtól szerez be és vonja ki a táplálékból. Vagy ha nem onnan, akkor a test tartalékaiból háj kezdi el lekarcolni.

makrók fogyás női mezomorf

Tegyük fel, 24 órán keresztül mozdulatlanul fekszünk. A szervezetnek akkor is szüksége van kalóriára, mert a szervezetünk él és működik. Energiára van szüksége a szívünknek a dobogáshoz, a tüdőnek az oxigén feldolgozásához, a vérkeringésünk fenntartásához, az agyunk működéséhez pár embernél ez a folyamat erősen megkérdőjelezhető és a szerveink életfunkcióinak ellátásához. Ez az alapanyagcsere. Thermogenezis, magyarul hőtermelés.

IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Mezomorf alkat vagy? Így eddz és diétázz!

Minden alkalommal, amikor kajálunk, a testünk hőt kezd el termelni, ezért van az például, hogy nyáron nagy melegben egy-egy nagyobb étkezés után elviselhetetlenül szarul érezzük magunkat, és folyik rólunk a víz. Az emésztési folyamat tehát hőt termel. A hő termelése a testünk részéről további kalóriák elégetését igényli, és amikor azt írtam, minél több fehérje, annál több királyság, az most ismét bebizonyosodik, ugyanis a fehérje hőtermelő hatása a legmagasabb, utána a szénhidráté, és a legkisebb hőt a zsír termeli.

Minél több hő termelődik, annál több kalória ég el csak azért, mert a szervezet működik. Ez az alap. Tehát amikor semmit nem csinálunk, de a szervezetünk kalóriát égetve működik, ezt nevezzük napi kalóriaigénynek. Erre az alapigényre van egy táblázat, amivel mindenki ki tudja számolni, hány kalóriára van szüksége a testnek az alapvető életfunkcióinak ellátására. Az itt kapott számok lesznek az alapanyagcsere-számaink, ennek később fontos szerepe lesz.

Ezek a számok önmagukban semmit sem érnek, viszont alapja, vagy mondhatnám úgy is, hogy iránytű az egyéni kalória kiszámításához. Egyéni kalóriaszámítás Most jön a dolog egyéni, testre szabott makrók fogyás női mezomorf. Az aktív életünk kalóriaszámítását csak és kizárólag személyre szabottan lehet meghatározni.

TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS II.

Két szóval tudnám ezt indokolni, más életutak. Teljesen eltérő körülmények, különböző napi tevékenységek, mert nyilván több energiára van szüksége egy bányásznak, mint egy titkárnőnek, aki egész nap ül, és már reggel 9-kor azon gondolkozik, hogy mit fog ebédelni. Nem tudom, ismerős-e az életkép. A következő tevékenységeket rangsoroljuk tehát a könnyű, nem megerőltető életviteltől egészen a nagyon intenzív, emberből sokat kivevő fizikai megterhelésig. Ezek a számok nemcsak edzésekre vonatkoznak, hanem a mindennapi munkavégzésre is.

Fizikai aktivitás Rengeteg minden színezheti még a napi aktivitást, mert kalóriát éget az alvás, a súlyzós edzés, az aerob edzés futás és természetesen a szex is. Nézzük meg, ezek a tevékenységek mennyi energiát igényelnek, és nézzünk meg egy személyre szabott egyéni kalóriaszámítást is. A számítás 32 éves, 58 kg-os nő irodai munkát végez, átlag 8 óra alvással aerobikozni és spinningedzésre jár. Végig ezt a nőt fogom elemezni, minden külön számításnál őt veszem alapul. Az kcal a napi kalóriabeviteli szám.

Osszuk le gyel, azaz a napon belüli órák számával ugye, ekkor megkapjuk a tevékenységenkénti szorzószámot, jelen esetben  Nézzük, ez a tündérke mit alkot részletesen lebontva, ezután megkapjuk a kalóriaszükségletét. Napi kalóriaszükséglet kcal Ennél pontosabb, egyénre szabottabb értéket már csak makrók fogyás női mezomorf műszerekkel mérve fogsz kapni.

De akinek túl bonyolult volt ez a számítási módszer, annak is van itt egy megoldás, nem ad olyan pontos számot, többek között ebben nincs benne a napi sporttevékenység miatti kalóriaszükséglet. Az egyszerűség kedvéért számoljunk kerek számokkal.

Mi legyen az a kis semmi csoki mondjuk, egy Kinder Bueno kcal? Az elég kis bűnözés, nem?

Ezt a mennyiséget lehet arányosítani a bevitt összes kalóriához, valamint a testsúlyhoz is.

Vagy inkább Milky Way kcalaz tényleg kicsi. Legyen még ennél is kisebb bűnözés, egy Duplo  98 kcalaz igazán belefér, és már úgyis diétázom legalább vagy tegnap óta.

Szálkásító étrend nőknek

Ennek bele kell férnie. Ne, ne menjünk tovább. Az évre levetített számokat ki se merem számolni. Ahogy már te sem a tavalyi bikinidbe. És nézd, ki az a csinos nő ott a férjed mellett? Hát igen, nem kellett volna két pofára zabálni a nachost meg a sütiket este makrók fogyás női mezomorf után. Big Mac menü közepes krumplival, közepes üdítővel kcal, csokifagyival kcal!!!! Végül jöjjön még egy kis számítás, hogy a fehérje-szénhidrát-zsírból mennyit kéne bevinni. De hívjuk csak ideális beviteli aránynak.

Így állna össze egy napi étkezés, ezt nevezzük kalóriaszámításnak és kalóriabevitelnek. Meggyőződésem, ezt senki nem fogja vagy nem fogyni deload betartani, de nem árt, ha most belemegy a fejetekbe ez a dolog, és ki tudja, mikor bontakozik ki ebből valami tudatos táplálkozás féleség a jövőben, mert ezt hívjuk tudatos táplálkozásnak.

Már tudtok szinte mindent, amit tudni kell, ennél részletesebben nem akartam belemenni, mert az én tudásom is kb.

Táplálkozás és edzés testtípus szerint

Igyekeztem érthetően, követhetően leírni a számítás folyamatait, nem tudom, hogy sikerült-e, de mindjárt kiderül. Akinek van hozzá kedve, és kipróbálná a frissen szerzett információkat, azoknak íme 3 kalóriaszámítás. Számold ki a saját kalóriaigényed. A 16 éves diáklányról jutott eszembe, hogy elfelejtettem leírni, mennyi kalóriát égetünk el szex közben.

A laza szex óránként kcal. Az átlagos kcal. A szenvedélyes, intenzív szex kcal amikor odabaszod a szekrényhez, és élvezi. Egy orgazmus 20—35 kcal, intenzitástól függően.

Mennyit kell enni, hogy meginduljon a fogyás?

De még a csókolózással is le lehet adni, igaz, ehhez 10 perc intenzív smárolás kell, és akkor is csak kcal a mínusz. Nézzünk még pár tevékenységet, minden érték alatt egyórányi folyamatos tevékenységet kell érteni, pihenő nélkül. Hólapátolás kcal, sima lapátolás kcal, fűrészelés kcal, ablaktisztítás kcal, porszívózás kcal, kutyasétáltatás kcal, wakeboardozás kcal, tánc kcal, gyorsabb változata kcal. Minden másra ott a MasterCard. Kalóriatáblázat Rengeteg található a neten, de nem mindegyik megbízható, néhol láttam olyan értékeket is, hogy azt hittem, leesek a székről, úgyhogy megkerestem egy megbízható és részletes kalóriatáblázatot.

Én  ezt  ajánlom mindenkinek. De még jó  ezmeg  ez  is. Karcsúsító központ meg Google. Testalkat Három fő testalkattípus létezik: az ektomorf, az endomorf és a mezomorf, valamint ezek kombinációja. Tudnod kell, melyik csoportba tartozol, mert ehhez makrók fogyás női mezomorf igazítanod a diétát és az edzéseket.

Teljesen más a testfelépítés, az anyagcsere, és ami jó az egyik alkatnak, az kifejezetten hátrányos a másiknak, szal nem árt ezzel tisztában lenni.

Ektomorf: magas, sovány testalkat, nőknél kifejezetten előnyös ez a típus, mert ezt nevezzük modellalkatnak.

makrók fogyás női mezomorf

Gyors anyagcsere, vékony, karcsú, homokóra alak, egyáltalán nem hízékony. A férfiaknál már más a helyzet, mert aki ektomorf alkat és férfi, az nagyon mélyen beszopta. Embertelen erőfeszítések árán tud csak izmot növelni, szigorú étkezések betartása mellett, és nagyon hamar visszasoványodik.

Nőknél ez a típus tökéletes. Ezekből a nőkből lesznek azok a szeretők általában, akik nős férfiakkal kefélnek 28 és 40 éves koruk között. Nagyon edzeniük sem kell, lazán tudják tartani az alakjukat, azért néha nem árt, ha odafigyelnek az étkezésekre.

Az a baj, hogy bármit ehet a rohadék, mert szinte semmi sem látszik meg rajta. Collin Farrellt például óta nem látták józannak, és saját bevallása szerint évekig a legtöbb vitamin, amit magához vett, a cigi volt.

A kokain meg a fű által kiváltott éhséget meg gondolom, nem sovány túróval csillapította. Szerencsés alkat az ektomorf. Minimális erőfeszítéseket azért nem árt tennie.

Például hogy megőrizze bőre rugalmasságát, izmos, feszes teste legyen, meg hát a sport egészséges hatásai ugye, de kb.

  1. Egészséges táplálkozás 4. - Tápanyag arányok - GymJunkie
  2. Mezomorf alkat vagy?

Férfiak hosszadalmas edzések árán kiegészítőket és rengeteget kajálva tudnak izmokat építeni. Nagyobb súlyokkal dolgozzanak, kevés ismétlésszámmal, elsősorban tömegnövelő edzések. Endomorf: az igazi szopóág, a legundorítóbb testalkat. Ez a típus akkor is hízik, amikor a másik eszik. Szinte lehetetlen ezt az alkatot kezelni, a keserves és szigorúan betartott diéta és az edzés megoldás lehet, de az alap testfelépítés miatt nem kell csodákat várni. Puha és kerekded testalkat jellemzi, a végtagok felső része sokkal vastagabb mint az alsó.

A csontok szélesek, a haskörfogat nagy bazmeg, durva lehetlassú anyagcsere és az átlagnál nagyobb zsírsejtszám.

Könnyedén híznak, de az izom kis erőfeszítéssel épül. Ahhoz, hogy ezt az alkatot kordában lehessen tartani, minimum heti 5 alkalommal kéne lemenni edzeni. Diéta mellett fogyás rutin erő, ami hatalmas alap. De igazából minden olyan nő, aki hajlamos az asszonyosodásra, Liptai Claudia például, vagy Mariah Carrey, de ide tartozik Janicsák Veca is.

Számomra Veca A NŐ. Kurva jó csaj. Ebből is látszik, nem kell egyből eret vágnia annak, aki ebbe a csoportba tartozik. Lehetőleg semmi, de tényleg iszonyatosan oda kell figyelnie, mit eszik, és nem csak kúraszerűen kell diétáznia, hanem szinte mindig. Feltéve, ha nem akarja, hogy róla szóljon a blog jobb felső sarkába karcolt pár gondolat. Mérhetetlen szeretettel és tisztelettel köszöntöm önöket a valóvilá… mennyiségű fehérje, zöldség zöldséggel, és lehetőleg soha ne menjen édesség közelébe.

Heti 5x, nem vicc. Igényli ez a testalkat az edzést. Kívánja a kilométereket. Kardio, kardio és kardio. Fusson, amennyit tud, és ha ideje engedi, fektessen hangsúlyt az intenzívebb, összetettebb aerobikedzésekre is.

Sajnos ez van, de még mindig jobb, mintha kínainak született volna vagy nőnek. Mezomorf: háhhhhhhh, ilyen alkat vagyok én. Könnyedén épít izmot, és gyorsan képes zsírt veszteni, ha követi az étkezésekkel és az edzéssel kapcsolatos szabályokat.

makrók fogyás női mezomorf

Hadd idézzek egy oldalról, makrók fogyás női mezomorf hogy elkerüljem az önszopás látszatát de csak a látszatát. Kis odafigyeléssel nem lehet gond, de ha lenne is, könnyedén le tudja dolgozni. Tényleg a mezomorf tudja elérni a legjobb alakot a legszebb izmokkal, és ha megvan az adottság, akkor miért ne élne vele? Mindemellett a mezomorfokat gyűlölik a legjobban.

Érted, te szenvedsz, mint az állat, dolgozol, mint a barom, hogy jobb alakod legyen, erre jön a mezomorf, kicsit rápillant a rostonsült csirkére, és 2 hét múlva már úgy csapatja a strandokon, mintha soha sem nézett volna ki úgy, mint egy elcseszett lamantin.