Hogyan hat az úszás a szervezetre? - A sportorvos véleménye

Mellúszás fogyáshoz. Mennyi kalóriát lehet elégetni az úszással?

Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél!

Az úszás előnyei, veszélyei

Amikor azokat a tevékenységeket vesszük számba, amelyek elősegítik a hatékony fogyást, valószínűleg a futás vagy az erőnléti edzések jutnak először eszünkbe, de semmiképpen sem az úszás. Pedig érdemes lenne szem előtt tartani ezt a lehetőséget is. Stacy Caprio, korábbi úszóedző szerint azonban az úszás az egyik legjobb mozgásforma, ami a teljes testet átmozgatja, és segít mellúszás fogyáshoz a felesleges kilóktól.

A szakember a  Prevention oldalán számolt be arról, hogy szuper megoldás lehet az úszás, ha a kardio más formái, például a gyaloglás vagy a futás mellúszás fogyáshoz állnának tőlünk. Így segít a fogyásban Az úszás alaposan átmozgatja az egész testet, ez nem is kérdés, hiszen abban, hogy fenn tudjuk tartani a karjainkat és lábainkat a víz tetején, segít a hátizmunk, a haladáshoz pedig minden további izomra szükségünk van.

De nem is ez a legnagyobb pozitívum, hanem az, hogy nem kell profi sportolóvá válnunk az úszás adta előnyök élvezetéhez.

2. Pörög az anyagcsere

Mint minden kardio edzésforma, az úszás is égeti a kalóriákat, ezáltal pedig segít a fogyásban. Azonban a gyaloglással vagy kocogással ellentétben, a vízben való mozgás extra ellenállást okoz, ami az izmaink használatára kényszerít minket. A mellúszás és a pillangó a vállakat, karokat és a mellkast erősíti, míg a hátúszás inkább a hátat, a hasat, valamint a combizmokat mozgatja.

fogyjon le és szereljen fel

Azáltal pedig, hogy ennyi izomcsoportot edzünk közben, több kalóriát is égetünk. Míg 30 perc mellúszással nagyjából kalóriát, ugyanennyi gyorsúszással pedig kalóriát égetünk el, addig félórányi tempós sétával kalóriától szabadulunk meg.

  1. Mivel nincs terhelési csúcs, az úszás kifejezetten kíméletesen edzi a szívet.
  2. Az úszás nemcsak erősít, de a fogyásban is segít - Dívány
  3. Frissítve:
  4. Szöveg: Oláh András
  5. Fogyás és termékenység
  6. Jamie it kozmetikumok fogyás
  7. Hogyan lehet zsírt égetni a thc eltávolítására

És nem is kell sok idő hozzá, hogy megszabaduljunk a pluszkilóktól. Egy kutatás eredményei szerint azok a középkorú nők, akik hetente legalább háromszor úsztak, 12 hét alatt jelentős súlyfeleslegtől szabadultak meg, javult a tartásuk, sőt a koleszterinszintjük is csökkent.

Az úszás tökéletes mozgásforma, ha fogyni szeretnél, miközben kíméled az ízületeidet. Egy óra úszással akár kalóriát is el lehet égetni, ráadásul azok is bátran nekivághatnak, akik nagy túlsúlytól szeretnének megszabadulni, mert nem ró túl nagy terhet a szervezetre, ugyanakkor szépen formálja és alakítja a testet.

Ne feledjük, hogy minden olyan tevékenység, amelyben kalóriát égetünk, bizony a zsír csökkenését is eredményezi. Igen, a hason is. Egy ben megjelent tanulmány eredményei szerint azok a nők, akik heti háromszor úsztak, több hastájéki zsírtól szabadultak meg, mint azok, akik hetente három alkalommal gyalogoltak.

fogyasszon naponta egyszer

Az úszás másik hatalmas előnye, hogy bár átmozgatja a teljes testet, nem mellúszás fogyáshoz annyira a csípőt vagy a térdet, mint például a futás. Mennyit kell úszni a fogyáshoz?

Természetesen minden az edzés zsírégetők szoptatás közben függ.

fe2 zsírégető vélemények

Egy óra erőteljes úszással körülbelül kalóriát tudunk elégetni. Heti mellúszás fogyáshoz alkalommal egy hónap alatt könnyen megszabadulhatunk nagyjából 2 kilótól.

fogyás lite és könnyű

De nem muszáj ilyen intenzitással kezdeni, az úszás eredménye minden esetben rövid időn belül láthatóvá válik. Azonban fontos szem előtt tartani, hogy minden test más, ezáltal másképp is működik.

A futás előnyei, jellemzői, veszélyei

Vannak, akik gyorsabban, mások pedig lassabb ütemben hagyják a kilókat a medencében. A legfontosabb, hogy kialakuljon egy rutin, hiszen a rendszeres úszással könnyen megtartható az elért eredmény. Így hozd ki belőle a legtöbbet!

elérhető legerősebb zsírégető

Abban az esetben, ha sosem úsztál rendszeresen, a gondolat kicsit ijesztő lehet. Íme néhány tipp, hogy a kétségeidet a parton tudd hagyni: Kezdjük egyszerűen.

cowpea fogyni

A mellúszás és a gyorsúszás technikája a legtöbb ember számára ismert, így érdemes először ezeket gyakorolni. Később aztán jöhet a hátúszás vagy a pillangó, ha szeretünk kísérletezni — javasolja Stella Metsovas korábbi úszó.

Úszás mozgáselemzés: mellúszás

Gyakoroljunk úszódeszkával. A kötött, merev csípő sokszor megnehezíti a lábmunkát, azonban Metsovas szerint könnyen lazíthatunk az ízületeken, ha úszódeszkával lábtempózunk. Intervall a vízben is. Nemcsak az edzés intenzitását, de az elégetett kalóriák számát is növelhetjük, ha néha magasabb sebességre kapcsolunk a vízben.

1. Szereti a szíved

Ússzunk például egy hosszt maximum sebességgel, majd két hossz alatt fújjuk ki magunkat, és ismételjük ezt az edzés ideje alatt. Figyeljünk a légzésre. A szabálytalan légzés megnehezíti az egész edzést, és gyorsabban ki is fáradhatunk. Törekedjünk arra, hogy a fejünket épp csak annyira emeljük ki a vízből, mellúszás fogyáshoz levegőt vegyünk, de ne emelkedjen ki a teljes fej.

Felkészültél a csobbanásra? Keressük meg a legközelebbi uszodát.