Elmúltál 30 éves? Ezekkel a trükkökkel tudsz a leghatékonyabban fogyni

Nehezen fogyó anyagcsere

Ugrás a kapcsolódó cikkekre Előfordult már veled, hogy meg szerettél volna szabadulni pár fölös kilótól, de akármilyen keményen is próbálkoztál, a mérleg nyelve csak nem akart mozdulni? Köztudott tény, hogy a sikeres diéta egyik kulcsa az anyagcsere felgyorsítása. De hogyan lehet ezt elérni? Egyáltalán mi az az anyagcsere és miért számít a sebessége? Mi az a metabolikus ráta?

nehezen fogyó anyagcsere

Összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat anyagcsere-kérdésben. Mi az anyagcsere? Az anyagcsere, vagy más néven metabolizmus, kémiai folyamatok összessége, melyek olyan alapvető testi funkciók fenntartásához szükségesek, mint a légzés, sejtképzés és emésztés.

Ezekhez a kémiai reakciókhoz a szervezetnek energiára van szüksége, amit a bevitt kalóriákból nyer. A metabolikus ráta fogyókúrás tábor felnőtteknek georgia test energia-felhasználásának sebességét mutatja, vagyis azt a kalóriamennyiséget, amire napi szinten nehezen fogyó anyagcsere van ezekhez az alapvető testi funkciókhoz. A lassú és a gyors anyagcsere között az a különbség, hogy az adott ember szervezete mennyi kalóriát éget el ahhoz, hogy el tudja látni ezeket a testi funkciókat.

Egy lassú anyagcserével rendelkező ember kevesebb kalóriát éget el, mint egy gyors anyagcserével rendelkező. Mi határozza meg, hogy valakinek lassú vagy gyors az anyagcserére? Számos tényező hatással van rá: nem, életkor, testösszetétel, életmód és genetikai faktorok. Lassú anyagcsere Ha nagyon nehezen fogyó anyagcsere, szinte kínzó lassúsággal megy csak a fogyás, vagy alig eszel és mégis hízol, akkor minden bizonnyal lassú az anyagcseréd. Az izomnak magas az energiaszükséglete, ezért az izomszövet fenntartásához több kalória kell, mint a zsírszövet esetében.

De ha nem mozogsz eleget, az izom helyét átveszi a zsír és ez az anyagcsere lassulását okozza.

Az ön anyagcseréje hogy működik: Túl gyorsan vagy túl lassan?

Részben ez is az oka, hogy a nőknek lassabb az anyagcseréje, mint a férfiaknak — hiszen genetikailag kevesebb az izomtömegük. A túl alacsony kalóriabevitel sem ajánlott azonban!

  1. Im 14 fogyni akar
  2. Teszt! Anyagcserénk megértése a fogyás kulcsa lehet - Patika Magazin Online

Gyors anyagcsere A nehezen hízó, könnyen fogyó embereknek gyors az anyagcseréje — ők azok a szerencsések, akiket a baráti társaságban mindenki irigyelni szokott. A gyors anyagcsere sokszor öröklött tulajdonság, de a kemény munka eredménye is lehet: minél több izom van rajtad, az anyagcseréd annál gyorsabb. Ezt hívják testtömeg összetételnek, ami az izom-zsír arányt jelenti. A rendszeres mozgás felpörgeti a metabolikus rátát, ezért van az, hogy a testépítők és versenyszerűen sportolók akár napi kalóriát is fogyasztanak.

Habár a gyors anyagcserét szerencsésnek szokták tartani, valójában ez is problémákat okozhat. Az ilyen emberek nem képesek felszedni egy kilót sem, akkor sem, ha szükséges lenne. A kalóriabevitel növelésén, a kalóriadús ételek fogyasztásán kívül számukra nincs más megoldás.

nehezen fogyó anyagcsere

Az anyagcsere gyorsítása Soha ne csökkentsd le túl drasztikusan a kalóriabeviteled! Nők esetében kalória, míg férfiaknál kalória az a határ, ami alatt az anyagcsere vészesen lelassul. Az ilyen túlzott kalóriacsökkentés kezdetben ugyan hozhat látványos eredményeket, de hosszú távon nem csak a fogyásnak, de egészségünknek is árthat.

Sajnos sokan mégis pont ebbe a hibába esnek.

Mi az anyagcsere?

Ellentmondásnak tűnhet, pedig nehezen fogyó anyagcsere ilyen esetben a kalóriák növelésével gyorsítható az anyagcsere és indítható be újra a kalóriaégetés. Az anyagcsere gyógynövényekkel is hatásosan fokozható.

nehezen fogyó anyagcsere

A természetes hatóanyagok remekül kiegészíthetik a diétát és a mozgást. Tudományosan is igazolt anyagcsere-gyorsító növények: zöld tea, keserű narancsgyömbér, garcinia cambogia és fahéj.

Meglepő dolgok, amiktől nem megy a fogyás | Well&fit

Külön-külön, vagy egymással kombinálva is használhatod ezeket a gyógynövényeket, hogy még hatékonyabban menjen a kalóriaégetés. A rendszeres fizikai aktivitás felgyorsítja az anyagcserét. A legalább heti 2 alkalommal végzett súlyzós edzés és a kardióedzés a leghatékonyabb módja annak, hogy a tested igazi kalóriaégető-zsírégető gépezetté alakuljon. A megnövekedett izomtömeg nyugalmi állapotban is nagyobb mennyiségű energiát éget el, így az egész anyagcsere felgyorsul.

nehezen fogyó anyagcsere

A kardió edzés megemeli a pulzusszámot, több oxigén kerül a vérbe, ami felpörgeti az anyagcsere sebességét és javítja a zsírégetést.