Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra | Femina

A legjobb makrotápanyag arány a fogyás nő

Tartalom

    a legjobb makrotápanyag arány a fogyás nő quincy fogyókúrás gyógynövények

    Mik azok a makrotápanyagok? Brauny A fogyókúrázók esetében gyakori, hogy olyan kifejezésekkel találkoznak, amelyekkel korábban talán még soha.

    A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget.

    Ilyen többek között a helyes táplálkozás esetében a makrotápanyagok felbukkanása, hiszen csakhamar világossá válhat, hogy a kalória mennyiségén túl a makrotápanyagok összetétele is rendkívül fontos lehet ahhoz, hogy egy fogyókúra sikerrel záródjon. Hogy mégis miről beszélünk?

    Az eredményes diéta mögött a makrotápanyagok helyes aránya áll Ha nem is szigorú értelemben vett fogyókúrának is nevezzük, de olyan biztos volt már, hogy nagyon megválogattuk mit eszünk meg és mit nem. Folyton újabbnál újabb fogyókúratrendekkel találkozunk, és olykor új kifejezésekkel is.

    Járjunk csak utána! Ne maradj le semmiről!

    Kövess minket Facebookon is! Makrotápanyagoknak nevezzük a fehérjét, a zsírt, a szénhidrátot és a vizet egyaránt. A négy - de leginkább az első három - összetevő arányának összeállításán áll - esetleg bukik - hogy diétánk sikerrel záródik-e vagy sem.

    a legjobb makrotápanyag arány a fogyás nő németországi fogyókúrás tábor

    A nullkalóriás vizet leszámítva ugyanis a fehérje, a zsír és a szénhidrát arányainak helyes kiszámítása mindig a fogyás egyik kulcsa, noha anyagcserénk szempontjából a vízfogyasztás is rendkívül lényeges ebben az esetben. Mit kell tudni a makrotápanyagok arányáról?

    a legjobb makrotápanyag arány a fogyás nő zsírégető egyszerű ételek

    A kérdésre a helyes válasz mindig annak függvényében alakul, hogy mi a célunk a diétával. Izmot építeni? Ezek ugyanis alapjaiban határozzák meg az arányokat, de az sem elhanyagolható mindemellett, hogy milyen testedzést végzünk?

    a legjobb makrotápanyag arány a fogyás nő fogyni tonhal mindennap

    Az imént elhangzott arányok természetesen csak nagy általánosságban tekinthetők mérvadónak, ezáltal nagyon fontos a meghatározásukkor az, hogy diétánk célját pontosan megnevezzük. Amennyiben ugyanis testzsírunk csökkentése a cél, akkor a szénhidrát mindig sokkal kevesebb legyen, mint a fehérje és a zsír, leginkább előbbi javára.

    a legjobb makrotápanyag arány a fogyás nő fogyás heti menetrend

    Ha meg akarjuk tartani a testtömegünket, de szálkásítanánk, akkor hozzuk arányba a fehérje és a szénhidrát bevitelének mennyiségét, miközben a zsírfogyasztást meghagyjuk 20 százalék körüli értéken. Amennyiben a cél a tömegnövelés, abban az esetben a szénhidrátnak kell az élen állnia, így akár a 40 százalékot is elérheti, de a zsír bevitelének mértékével ekkor sem szabad megszaladni. Ennek fényében már csak azt kell tudnunk, hogy a makrotápanyagok mennyi kalóriát tartalmaznak a pontos kalkuláció kapcsán.

    Ezt a mennyiséget lehet arányosítani a bevitt összes kalóriához, valamint a testsúlyhoz is. Hogyan számold ki a BMR-érték szerint? Ez egy nem hagyományos számolási módszer, amely azonban saját tapasztalatom szerint hatékony. Ehhez adódik még az aznapi edzésed energiaszükséglete is. Nagyon precíz számolás esetén szükséges tudnod a testzsír-százalékodat, amelynek megállapítására személy szerint a tolómércés 3 pontos mérést javaslom, mert a magasság és súly arányában számolt érték közel sem veszi figyelembe az esetleges alkati sajátosságokat, így hibás eredményre vezethet és alapjaiban téríti el a diétázót a helyes makrotápanyag-arány megállapításától.

    Általánosságban kijelenthető, hogy 1 gramm fehérje és szénhidrát 4 kalóriának felel meg, míg 1 gramm zsír 9 kalóriának. Ebből már könnyedén ki lehet kalkulálni, hogy egy kalóriás napi limit esetében miből és mennyit fogyaszthatunk, illetve azokat milyen arányban kell elosztanunk ahhoz, hogy elérhessük céljainkat.

    a legjobb makrotápanyag arány a fogyás nő fogyókúrás cikkek

    Bár ezek az arányok elsőre szűkösek lehetnek, ne feledjük el, hogy a diéták többsége úgy van tervezve, hogy napi szinte mozgunk a legjobb makrotápanyag arány a fogyás nő valamennyit, ezáltal legalább kalóriát felszabadítunk.